Mesaje recente

Members
Stats
  • Total Posts: 17,786
  • Total Topics: 1,234
  • Online today: 340
  • Online ever: 340
  • (Today at 00:10)
Users Online
Users: 0
Guests: 255
Total: 255

Ciclomotor, scuter

Started by alecs1, 09 January 2007, 17:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

alecs1

Vreau foarte mult să dau transportul în comun pe un vehicul pe 2 roţi. Bicicleta are dezavantajul că dacă vreau să ajung repede undeva cam trebuie să transpir, deci a ieşit din socoteală.
Nu vreau să dau mai mult de 2000 lei, ba aş prefera să fie şi sub 1500.
Vreau să nu facă zgomot exagerat, aş prefera să primesc şi garanţie (magazinele second-hand dau), aş prefera motor în 4 timpi, dar nu am văzut prin nici o fişă tehnică aşa ceva la un motor de 50 cm cubi, şi să fie cât mai uşoară.
Menţionez că nu am permis de conducere, şi nu voi avea în mai puţin de 2 luni, dar nu vreau să amân până după luarea permisului.
Întrebări:
Pe unde să caut? Prefer magazinul unui anunţ din ziar, dar nu exclud nimic. Locuiesc în Tm.
După ce să mă uit? Alte sfaturi pe tema asta sunt binevenite. Cum fac să nu mă păcălesc?
Cum e legea? Pentru a o putea conduce fără permis şi neînmatriculată trebuie să aibă şi pedale, sau e suficient să aibă motor sub 50 cmc?
Cum mă asigur că nu am aruncat banii pe geam? De la încuietori la asigurare. (Va sta pe casa scării, dar interfonul nu-mi creşte prea mult încrederea).

CYCLER

E hai ca nu transpiri chiar asa cu bicicleta. Parerea mea personala e ca ar fi mai versatila decat un scuter/ciclomotor.
Never take a laxative and a sleeping pill at the same time

tcalexander

Ca să mă bag şi eu în seamă, din umilele mele cunoştinţe referitoare la motoare nu prea cred că o să găseşti unul în 4 timpi pe scuter. AFAIK alea au nevoie de mai mulţi cilindri ca să meargă, nu de unul, cum e la alea.
Şi da, susţin şi eu bicla. :D
Would you like to ride on your own ass?

alecs1

Nu ţin minte să fie necesari (teoretic) mai mulţi cilindri pentru un motor în 4 timpi. Faptul îmi este confirmat de reclama Revaromania. Pentru că voi susţineţi bicicleta înainte să iau o decizie voi face un test să văd cât timp fac de acasă la lucru fără să pedalez în disperare. (trebuie să găsesc pe cineva care deţine un asemenea obiect rar, românii nu sunt tocmai cei mai mari iubitori de biciclete).
Voi susţineţi bicicleta, dar eu vreau să folosesc chestia pe care o cumpăr permanent (lucru, facultate) nu doar în week-end pentru plimbare, din motivul ăsta nu ştiu cât e viabilă. Revin cu rezultatele testelor, şi sper să mai citesc aici opinii.

tcalexander

Probabil e ca tine, eu sunt cam varză la motoare. Dar după mintea mea un motor monocilindru în 4 timpi o să sughită rău de tot, din motive de trecere prin punctele moarte - dacă sunt mai mulţi cilindri, e măcar unul în timpul activ la momentul respectiv. Sigur, ai putea volosi un volant imens, dar nu cred că e practic. Aştept corectări şi lămuriri.
Aşteaptă-te la rezultate destul de proaste la testul cu bicicleta. Dacă nu faci asta în mod curent, o să ai zile negre o vreme. Şi dacă trebuie să împrumuţi o bicicletă, e clar. :slap: Pot să-ţi spun că 3 ani am frecat diverse spitale din Bucureşti (inclusiv Fundeni şi Bagdasar) călare pe bicicletă, deci merge pentru utilizare zilnică.
Would you like to ride on your own ass?

nicolin

Baieti, dati-o naiba de treaba. Presupun ca, probabil ca, etc. ...
Ce mama naibii, chiar asa ? :)

Concret:
- nu est nici un impediment in a crea un motot cu un singur cilindru in 4 timpi
- motorul in 4 timpi este un pic mai complex dpdv mecanic (sunt mai multe componente) pe cand cel in 2 timpi este mai simplu
- motorul in 4 timpi este mai eficient, mai economic fata de cel in 2 timpi

Sincer, si pe mine ma batea gandul sa-mi iau un ciclomotor (daca prin asta ne referim la acea 'bicicleta' dotata atat cu un mic motor cat si cu pedale conventionale, a.i. 'scula' sa poata functiona atat cu morot cat si ca o bicicleta normala).
Mai ales ptr. perioada mai calduroasa si lipsita de precipitatii.

ozzy

Si eu vreu da' mai ieftin de 2500-3000 RON nu prea am gasit.. Daca gasiti ceva in banii astia, eventual si in rate, ma bag si eu :D
Tristetea mea aude nenascutii caini pe nenascutii oameni cum ii latra. Nichita Stanescu

CYCLER

De fapt toata treaba ca un motor de 4 timpi sa mearga intr-un cilindru e sa aiba suficienta inertie, adica volanta sufucient de grea.
Din asta rezulta un raspuns mai putin rapid la acceleratie, respectiv se cam ineaca daca incerci sa-l turezi brusc.

Da, romanii sunt mai putin iubitori de bicicleta deocamdata (in ciuda logicii evidente, ce ar trebui sa se manifeste mai ales in orasele aglomerate). Insa pana acum am reusit sa supravietuiesc in traficul bucurestean si cred ca asa voi face si in continuare  ;;)
Never take a laxative and a sleeping pill at the same time

MLADEN

[nu sunt nici eu expert, dar tot pot să-mi dau cu părerea]

Fără permis poţi să conduci doar scuterele cu pedale (ciclomotoare), adică de genul ăsta:


scuterele astea:

necesită înmatriculare şi permis de conducere

din ce am observat eu, ciclomotoarele au în general motorul în 2 timp, iar scuterele au motorul în 4 timpi

motoarele în 2 timpi sunt pe cale de dispariţie deoarece sunt mai poluante faţă de cele în 4 timpi (pe lângă benzinăp ard şi ulei)

motoarele în 4 timpi cu un singur cilindru au dezavantajul  că-s mai greu de echilibrat şi produc mai multe vibraţii
la 3-4000 rot/min nu cred că se mai simt timpii morţi...

nu ştiu la dacă la snowmobile sau ATV se folosesc motoarele în 4 timpi cu un singur cilindru, dar sunt des întălnite la scutere şi motociclete de teren

un exemplu:  Husqvarna
nu, nu este nici drujbă, nici maşină de tuns iarbă  ;;)

@alecs1
Eu în locul tău aş lua publitimu' şi aş merge să văd căteva ciclomotoare (piagio) şi faci cu fiecare o tură şi atunci poţi să-ţi faci o idee la ce să te aştepţi de la ele şi după ce să te uiţi
există şi firme care aduc din astea SH dar eu nu ştiu nici una aşa că nu pot recomanda vreuna

oricum tehnic mi se par foarte simple, deci dacă porneşte uşor, "trage" bine, variatorul cu ambreajul nu patinează, frânele prind bine şi dacă optic este OK, atunci "scula" este bună

baftă la cumpărat!


P.S. (să nu deschid un topic nou)
Dacă merg cu biţigla (din moment ce am intrat în UE) îmi trebuie cască?

tcalexander

Tehnic vorbind, îţi trebuia şi inainte. Practic, n-am văzut încă biciclist oprit de poliţie - cel puţin în oraş (din simplul motiv că nu au cum să-l oprească). Oricum, pentru binele tău e recomandat să porţi aşa ceva. Chiar dacă te ştii stabil pe roţi, sh** happens - când am avut întâlnirea de gradul 0 cu portiera aia am fost aruncat pe spate şi numai rucsacul m-a ferit să deteriorez asfaltul cu occiputul.
Would you like to ride on your own ass?

SoNic

Motoarele in 2 timpi sunt mai usoare si functioneaza cu mai putine vibratii decat corespondentele lor in 4 timpi la aceeasi putere. Din motive de polare, in mute tari sunt acceptate numai la dispozitive la cere greutatea este critica (drujba mea de ex). La lawnmower-ul meu au pus motor in 4 timpi deja (4 CP, 1 cilindru racit cu aer). Trecerea prin punctele moarte la motoarel monocilindrice se face cu o volanta mai mare decat la cele in 2 timpi - de unde greutatea mai mare.
La un moped (ciclomobil este un nume caraghios, romanizat) greutatea este importanta, dar nu vitala - deci probabil din motive de poluare, acuma veti gasi numai in 4 timpi.
Unsigned integer

alecs1

Până la urmă m-am mutat mai aproape de şcoală, lucru şi complexul studenţesc şi am bicicletă. Într-adevăr, e mai eficientă decât credeam, acum ajung la lucru în 9-10 minute, înainte aşteptam doar tramvaiul vreo 15  ;;)

Însă am avut parţial dreptate cu transpiratul, dacă încerc o deplasare mai nervoasă încep imediat să curgă apele pe mine.

Per total sunt plăcut impresionat şi o recomant şi altora.

ozzy

Am citit actualul cod. Daca nu ma insel nu mai e musai ca scooterele sa aiba pedale :D Confirma cineva :) ?
Tristetea mea aude nenascutii caini pe nenascutii oameni cum ii latra. Nichita Stanescu

LNT

Quote from: ozzy on 20 February 2007, 19:54
Am citit actualul cod. Daca nu ma insel nu mai e musai ca scooterele sa aiba pedale :D Confirma cineva :) ?

Inainte era? :unsure:
Eu stiam ca motorul trebuie sa aibe cel mult 49cm^2 (inclusiv) iar viteza maxima de deplasare sa fie de cel mult 50km/h. Nu se spunea nimic de pedale... Si nici nu vad de ce  ar obliga sa fie dotat cu pedale pentru ca e mai comod sa dai la cheie decat sa pedalezi pana la prima vale in caz ca nu-ti porneste  ;;) (Am mai vazut cazuri...)
These are the days of our lives.

ozzy

Eu am vazut undeva ceva de pedale in definitie. Nu stiu daca era obligatoriu. Mai caut si iti dau ceva info accurate.
Tristetea mea aude nenascutii caini pe nenascutii oameni cum ii latra. Nichita Stanescu

LNT

M-am interesat si iata ce am aflat:
-pedalele intra in definitia mopedelor, cele fara pedale se numesc scutere.
-pentru mopede ai nevoie inmatriculare,vesta reflectorizanta si casca.
-pentru scuter ai nevoie de permis A1,inmatriculare,vesta reflectorizanta si casca.
These are the days of our lives.

ozzy

Ce crap. Deci acum e nevoie de carnet pt orice scooter, oricat de mic, pentru ca n-are pedale :( Penal.
Tristetea mea aude nenascutii caini pe nenascutii oameni cum ii latra. Nichita Stanescu

LNT

Vazusem la tv scutere mari cat o tricicleta dar cu motorase destul de puternice ca puteau duce un adult destul de repede. Oare si pentru alea iti trebuie permis? Banuiesc ca da deoarece arata exact ca un scuter doar ca is de 2-3 ori mai mici. La cat is de micute poti trece pe sub camioane cu ele.
These are the days of our lives.

LNT

Acele mini scutere de care vorbeam se numesc de fapt pocket bikes. Poze gasiti aici sau aici. Mai multe informatii direct la producatori.

LE: DA, iti trebuie permis si pentru piticaniile astea, desi se poate sui pe ea si un copil de 3 ani... :wacko:
These are the days of our lives.