Mesaje recente

Members
Stats
  • Total Posts: 17,786
  • Total Topics: 1,234
  • Online today: 170
  • Online ever: 233
  • (26 June 2007, 07:28)
Users Online
Users: 0
Guests: 321
Total: 321

Auto - mașini și motorizări

Started by SoNic, 02 May 2010, 02:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

SoNic

Am auzit ca WV tocmai au scos un motor turbodiesel de 1.2L si trei cilindri pentru piata EU...
Eu ma chinui in saracia mea cu Fordu' Explorer V8 de 5.0L :funnyfaces:
Unsigned integer

Chipicao

V8 de 5.0L si numai 215 cai putere...  :nino:
Asta n-am putut sa inteleg niciodata la masinile americane, sunt facute de parca te lauzi cu marimea motorului nu cu puterea.

Spre comparatie, un VW Touareg cu V6 de 3.2 are 217 bhp, iar 4.2 V8 deja ajunge la 306 bhp :fum:
μή μου τούς κύκλους τάραττε

SoNic

Da, dar ii are la 10000 de rpm si cuplu mai incet :) Si dupa trei ani de forjari schimbi motorul.
Sunt masini de strada, nu sunt SUV-uri. Consuma benzina premium (ca sunt comprimate), alea americane merg cu 87 (cica ar fi echivalent cu 95 in Europa):



http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating#Difference_between_RON_and_AKI
Unsigned integer

LNT

Cred că amestecăm mere cu pere și iese o varză. Nu știam de 1.2 TDI, acum am căutat și eu și am găsit ceva detalii. Dar de unde 10.000 rpm? La plecarea de pe loc, unde cuplul e cel mai important, ar trebui avut în vedere că e diesel și deci ai putere. Plus că e motor de Polo și nu de SUV. Cei care au acum 1.2 TSI sunt mulțumiți de el deși cuplul maxim este atins doar la turații mari, pe care de cele mai multe ori nu le atingi la plecarea de pe loc.

QuoteVolkswagen a anuntat ca a demarat productia celui de-al treilea membru al gamei sale ecologice, Polo BlueMotion. Animat de un motor 1.2 TDI de 105 CP, modelul consuma 3,3 l/100 km si are o autonomie de 1.363 km!

Derivat din propulsorul 1.6 TDI, micutul motor in 3 cilindri dezvolta o putere maxima de 75 CP la 4.200 rpm si 180 Nm de cuplu, disponibil la 2.000 rpm. Cuplat la o cutie manuala cu cinci trepte, Polo BlueMotion accelereaza de la 0-100 km/h in 13,6 secunde si atinge o viteza de top de 173 km/h.
Dincolo de cifrele alea date de producător, pe care nimeni nu le poate scoate în condiții normale, eu aș avea încredere într-o asemenea motorizare. Spun asta pentru că am dieselul de 1.6 sub capota skodei mele și am cam văzut ce poate, o mașină care nu-i tocmai ușoară ca greutate.

Când comparați mașinile americane cu cele europene trebuie să aveți în vedere doi factori:
- producătorii americani nu s-au uitat niciodată la consum
- ca să optimizeze motorul, adică să-i adauge ceva căluți au recurs de cele mai multe ori la mărirea cilindreei decât la optimizare. Cred că au mizat mai mult pe partea de fiabilitate.

Mai mult, am constatat la producătorii europeni că același motor scos din fabrică după 5-10 ani beneficiază în general de îmbunătățiri, chiar dacă la bază e același sistem. În sensul că azi producătorul vine cu un motor de 1.6 TDI CR cu 105 CP iar peste câțiva ani îl va înlocui cu geamănul lui dar cu ceva îmbunătățiri, de obicei la numărul de mârțoage. Am văzut asta la 1.9 TDI PD care inițial a venit cu 90CP pe Octavia Tour iar acum are 105CP. Același motor, același sistem PD, doar numărul de CP mărit.
These are the days of our lives.

Chipicao

#4
@ SoNic, ii are la 5400 iar cuplul e intradevar mai mic, 225lb-ft @ 3200rpm, dar asta la cel de 3.2L. Ăl' mare de 4.2 are 310hp @ 6200rpm si 302lb-ft @ 3000rpm ;)
Explorer-ul tau e a doua generatie (95-01)?
In legatura cu fiabilitatea motorului nu stiu ce sa zic, e posibil sa ai dreptate.

Cand ai zis ca sunt masini de strada, sper ca nu te-ai referit la VW :gigea: Touareg @ Top gear
μή μου τούς κύκλους τάραττε

SoNic

#5
Nu pooot sa fac split...
Auto VS ce siteuri mai frecventati.

Ce sa faci cu 310hp la un SUV cand il folosesti in oras  :hammer:? Asa are si Dodge unul de 390HP dar ma lasa rece, ca nu trag iahturi dupa mine.
Da, al meu este Ford Explorer Eddie Bower din 2001 - ultumul an cand au mai avut arcuri din foi pe spate (towing package, cu coolere separate pentru apa, ulei de transmisie, directie si evident A/C), dupa care au trecut si ei la street SUV. Al meu are de asemenea AWD cu 3 diferentiale, nu 4x4 care merge 99% din timp in 2 roti. Am cauciucuri off-terain, nu slickuri ca majoritatea SUV de strada.
Clipul ala cu Tuareg este funny... Daca vrei sa scoti copaci din padure, nu dai o carca de bani pe un Tuareg luxos de 50k pounds, iei 3 tractoare serioase.

Despre suspensie (ca se plange si ala in clip) - acum am aflat si eu diferenta intre amortizoare uzate de 17$ bucata (OEM pe Explorerul meu) si unele de 50$ bucata - le-am schimbat pe toate si ahhh, Nirvana. Am mers si cu Explorerul unui prieten, 2007 (cu arcuri pe spate) si tot nu merge ca al meu acuma, dupa ce i-am pus Monroe Sensatrac.
Unsigned integer

mihaela chiribau

Eu am o Jetta TDI cu Pioneer AVIC D3 satnav iar pakistanezu' un Golf TDI;;)

LNT

În general pakistanezii preferă ceva căluți suplimentari.  ;;)

Pioneer-ul e cu cameră video în spate? Sau ce am văzut eu era ceva modat?
These are the days of our lives.

SoNic

Eh, fomeile astea... ne iau si masinile mai bune.  Am ajuns inapoi la Mercury Sable, saptamana asta, pentru dus la munca :(
Unsigned integer

mihaela chiribau

Da, are o camera in placa cu numarul, nimic modat. Si intr-adevar, acum maraie la un Audi. Crede el ca va fi R8.  :hammer:

LNT

Asta e viața de om însurat, am văzut și eu la câteva persoane același comportament. Nu pot să miște nimic până nu primesc acordul trezosoției.  :cheesy:
Dpmdv arată destul de ok Jetta, un fel de struțocămilă din passat cu golf dar pe cine nu deranjează asta... În schimb Golf VI mi se pare superb, cel puțin când îl privesc din față. La interior nu prea s-a schimbat mare lucru față de V sau IV însă farurile ales îs date naibii.  :hehe:
These are the days of our lives.

mihaela chiribau

Neah, Jetta arata ca o masina intreaga comparativ cu Golf. Portbagaj cat cuprinde, foarte folositor cand te duci dupa neamuri la aeroport. Se aseaza frumos la drum, nu ma scutura, usor de parcat. Daca avem un drum mai lung, prima optiune, Jetta. Pentru carat materiale si ce o mai fi, Golful.

LNT

Materiale? Ce materiale? Doar sacoșe de la supermarket, deși portbagajul pare destul de încăpător la prima vedere. Jetta fiind mai voluminoasă sigur are și un portbagaj pe măsură.
Nu mai spun că am văzut odată doi coborând dintr-un Smart (for 2) și au luat din portbagajul ăla minuscul câte două sacoșe destul de măricele. M-a lăsat mască.
These are the days of our lives.

SoNic

Venind dintr-o calatorie de 12 ore pe autostrada (sud Virginia - middle Michigan) cu Explorerul plin in spate de bagaje, am dat de gluma de mai sus cu Jetta si portbagajul "cat cuprinde". Ce sa zic, fiecare cioara isi lauda puiul :P
Sorry Mihaela, nu m-am putut abtine.
Unsigned integer

mihaela chiribau

Ei nah, fiecare cu viziunea lui despre ''cat cuprinde''. La Newark, cand am urcat pentru prima data intr-un ''yellow cab'', am fost socati cat de mare poate fi. Sa conduci un ''cab'' in UK ar fi o provocare: strazi inguste, parcari asemenea.

LNT, nu avem timp de cumparaturi, asa ca le facem cam la doua saptamani, poate chiar trei. Jetta se umple de sacose. De la patrunjel pana la cartoane cu bere. Nicio sansa sa folosesc Golful. Dar surprinzator, in Golf a incaput o cada pentru baie.  :yap:

Nu ca imi laud puiul: ne-am orientat la ce ne este util si fiabil. Cu ceva ani in urma am avut un Escort; de doua ori mi-a cazut pedala de ambreiaj la podea si de atunci m-am jurat ca am sa cumpar doar masini germane. In plus nu arata ieftine asa cum mi se par celelalte marci.

In curand vine timpul sa le schimbam. Pakistanezul schiauna acum la un Scirocco, eu la un A4. Mai vedem. E inca recesiune chiar daca nu e oficial.

Te puteai abtine. :P

LNT

Și eu am rămas cu ambreiajul în mână când s-a rupt pedala. A trebuit să mă întorc acasă cu maxi s-o sudez, i se rupsese urechea unde se prinde cablul. Și al naibii, chiar în mijlocul intersecției m-a lăsat.  :crazy: Dar măcar era dacie, nu mașină cu tradiție. Cam ăsta e motivul pentru care am ales și eu o mașină germană, cehă la origine dar cu pretenții de nemțească.
These are the days of our lives.

SoNic

Quote from: mihaela chiribau on 23 May 2010, 12:44
Cu ceva ani in urma am avut un Escort; de doua ori mi-a cazut pedala de ambreiaj la podea si de atunci m-am jurat ca am sa cumpar doar masini germane. In plus nu arata ieftine asa cum mi se par celelalte marci.
Pentru ca ai luat Escort fabricat in Halewood, England (fabrica a incetat productia de Escorturi in 2000) si l-ai reparat in England :P
Lasand gluma la o parte, nu cred ca este vorba de fiabilitate ci de altceva: "4,105,192 Escorts were sold in Britain over four generations, meaning that nearly a decade on from its demise it remained the most popular car ever sold in Britain, accounting for more than 5% of cars ever sold there."
Daca erau atat de proaste, de ce s-au vandut?
Unsigned integer