Mesaje recente

Members
Stats
  • Total Posts: 17,786
  • Total Topics: 1,234
  • Online today: 170
  • Online ever: 233
  • (26 June 2007, 07:28)
Users Online
Users: 0
Guests: 553
Total: 553

Magazin "traditional" de IT sau magazin online ?

Started by Foxter, 28 December 2007, 11:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Foxter

De unde preferati sa va cumparati componentele IT, de la un magazin IT traditional sau de la magazinele online ?


Nu vad un nici un avantaj in afara de pret (asta daca stai prost cu banii) la cumpararea online. Sunt utile daca vrei sa gasesti undeva o lista mai mare de componente din care sa te hotarasti ce sa iei.

Se pare ca voi prefera intodeauna sa iau de la distribuitorul direct al unei marci si/sau de la o firma cu un service excelent componentele importante, chiar daca preturile sunt ceva mai mari.

In caz de nevoie de inlocuire in garantie nu trebuie sa astepti un timp mort pana cand componenta trece prin service magazin online si trebuie contactat distribuitorul de unde vine exemplarul inlocuitor. In plus trebuie sa ai 2 confirmari pentru inlocuirea unei componente cu o defectiune mai deosebita: aceea de la service magazin online si cea de la distribuitor. Exista si cazul exceptional cand magazinul online e dispus sa iti schimbe produsul fara ca distribuitorul sa il accepte pe cel defect in service  dar e treaba de bunavointa rar intalnita.

Pentru overclockeri montarea unui cooler mai exotic pe o placa video e mai lipsita de probleme daca e facuta de cineva care se pricepe si care a lucrat mult timp cu exemplare din brandul acelei placi video si le cunoaste bine.

SilentPC fanul ce a incercat sa convinga o firma sa ii inlocuiasca un cooler zgomotos de northbridge cu un cooler pasiv fara sa ii anuleze garantia a dat de raspunsuri de genul: nu riscam, distribuitorul nu accepta in garantie placi cu racire modificata.

De asemenea o componenta defecta e mai usor de inlocuit tinand cont ca un distribuitor mare are relatii mai bune cu acel brand.

Nu cred ca trebuie sa mentionez stocurile de foarte multe ori limitate ale magazinelor online (principiul "aducem in depozitul nostru doar ce suntem siguri ca putem vinde").

Pentru un mousi si tastaturi ieftine merg si magazinele online.  :devil:
True Knights stand tall / Their shields defend the people / Their swords strike and avenge / The honor of all.

tcalexander

Eu nu înțeleg de ce "magazin online" = "firmă neserioasă". Eu personal prefer oricând să rezolv problema alegerii unei componente și perfectarea tranzacției fără să mă mișc din fața PC-ului. Sigur, e oricând preferabil să cumperi de la distribuitor (singurul lucru mai bun fiind să ai pile la firma respectivă :fum: ), dar nu văd de ce asta exclude achiziția online.
Într-adevăr, o firmă care acceptă modificarea produselor fără să anuleze garanția e lucru rar și asta presupune să aiba un volum de vânzări destul de mare ca să poată strecura la RMA 1-2 exemplare "speciale", precum și o anume atitudine față de client. Dar astea rămân excepții și ar fi imposibil să devină regula - cel puțin nu până când prețul unei plăci de bază high-end nu ajunge la 30$, altfel binevoitorii ar da rapid faliment.
Would you like to ride on your own ass?

Chipicao

Quote from: tcalexander on 28 December 2007, 13:26
Eu nu înțeleg de ce "magazin online" = "firmă neserioasă".
Corect, e tocmai invers!
Un magazin online e format din caţiva oameni adunaţi într-o garsonieră, apartament, sau poate chiar o locaţie mai mare. Cel puţin la început se cunosc între ei sau îşi aleg bine personalul, sunt conştienţi de poziţia lor pe piaţă şi încearcă din răsputeri să îşi mulţumească clienţii. Am avut de-a face cu unele magazine de care nu prea a auzit nimeni, şi am rămas mereu surprins în mod plăcut de amabilitatea oamenilor. Partea bună e că de cele mai multe ori se păstrează aceste calităţi chiar şi după ce firma creşte.
Magazinele "tradiţionale" în schimb sunt de fapt nişte lanţuri de magazine de cele mai multe ori. Şefii nu au habar ce fac angajaţii lor, cred că nici nu ştiu ce fel de oameni sunt şi cum se comportă cu clienţii (probabil nici salariul nu aduce motivaţie). Cu siguranţă aţi simţit pe pielea voastra cum îşi tratează clienţii. Rareori am întâlnit angajaţi care să mă facă să mă întorc la magazinul respectiv.

Legat de distribuitorii direcţi, nu întotdeauna sunt preţurile mai mici. Am văzut chiar diferenţe de 70 de lei pentru o placa video în defavoarea unicului distribuitor. Cum se face asta nu ştiu, dar important e că se face. Despre garanţie nu ştiu ce să spun, e adevărat că poţi aştepta câteva zile în plus dacă nu ai luat produsul direct de la distribuitor, însă nu întotdeauna distribuitorul se ocupă de rezolvarea garanţiei.

Şi ca să închei, preţul nu e totul. Prefer să verific de acasă produsele disponibile, preţurile şi să îmi fac un plan.
Magazinele obişnuite au şi ele teoretic site-uri unde poţi verifica produsele şi preţurile, însă practic nimic nu e la zi. Iar stocurile difera la fiecare centru de vânzare. Dacă te duci în Unirea la Best Computers spre exemplu, poţi avea surpriza (neplăcută) să nu aibe prorusul pe care în cauţi, şi eşti nevoit să te duci la alt magazin. Alt drum degeaba, plus timp pierdut, plus stres, etc. :nervos:

Păi de ce credeţi că şi ei se axează din ce în ce mai mult pe vânzările online, unde oferă şi preţuri mai mici. Cu timpul vor dispărea, nu toate, dar o bună parte din magazinele tradiţionale. În ultimul an, s-au închis cel puţin 3 magazine din reţeaua Flamingo. =D>
μή μου τούς κύκλους τάραττε

SoNic

Eu am luat ceva tepe cu magazinele online, dar pana la urma am ramas la cativa seriosi - livrarea este rapida, preturile mai mici si selectia muuult mai diversa.
Nu ca fac reclama, dar pentru electronice/PC am ramas la newegg,com (80%), tigerdirect.com si eventual... buy.com, zipzoomfly.com
Unsigned integer

Foxter

Chipicao, eu m-am referit la magazinele "traditionale" de incredere. Trebuia sa precizez mai clar treaba asta. Flamingo, UP, DC si altele de gen nu le incadrez in magazine de incredere. Inca mai exista magazine traditionale de incredere de exemplu IT Direct, Pc Coolers, Extreme Computers, Mariosoft. Chiar si magazinele "traditionale" s-au adaptat la comenzi online.

E de asteptat sa fie mai scumpe la distribuitor componentele. Distribuitorul  trebuie sa aiba preturi mai mari deoarece altfel firmele ce cumpara de la el nu ar putea sa se diferentieze de pretul de distribuitor si ar pierde avantajul unui pret mai mic pentru client.
Pretul nu e motivul pt care alegi un distribuitor direct. Eu il aleg pt disponibilitatea mai mare de a avea un anumit produs  si pentru mai putine probleme legate de garantie. Nu trebuie sa cumperi tot sistemul de la o a anumita firma, poti sa iei anumite componente de la distribuitorul direct si restul (cele fara distribuitor specific sau cu distribuitor direct neinteresat de vanzarea catre enduseri) de la magazine online.   



Sonic ai mentionat cunoscutul site newegg. Stiu ca in strainatate treburile legate de acordarea garantiilor la cumpararea online sunt mai reglementate ca la noi. Totusi am citit ca si acolo cine nu casca bine ochii la conditiile de garantie ale newegg s-ar putea sa se pomeneasca ca nu mai poata returna produsul defect. E adevarat ?

True Knights stand tall / Their shields defend the people / Their swords strike and avenge / The honor of all.

Chipicao

Quote from: Foxter on 29 December 2007, 08:51
Inca mai exista magazine traditionale de incredere de exemplu IT Direct, Pc Coolers, Extreme Computers, Mariosoft.

Eşti sigur? Dă-mi mai multe detalii te rog, că eu nu prea am cumpărat de ei.
MarioSoft da, aveau vreo 2 magazine pe Magheru, apoi a rămas unul.
Dar IT Direct şi PC-Coolers eu ştiu că sunt doar online. Am fost chiar de curând la noul sediu IT Direct şi părea mai mult un... office, în niciun caz magazin.

Extreme Computers are adresa Str. Stefan Burileanu, nr. 5, bl. 20A, sc. A, ap. 03, sector 1, ceea ce nu pare a fi magazin.
μή μου τούς κύκλους τάραττε

Foxter

Nu ma refeream la magazine unde vezi pe rafturi toate produsele (astfel de magazine sunt costisitoare, vezi inchiderea de magazine Flamingo si UP) ci la magazinele unde gasesti in stoc produsele si poti sa intri rogi pe cineva sa iti faca niste modificari la unele componente. La noul sediu IT Direct nu am fost inca, dar la PC Coolers am vazut asamblarea unui sistem foarte puternic la 1,5m distanta de mine. Sa stii ca e placut sa poti sa discuti cu cineva de la departamentul tehnic face to face.

La magazinele online nu prea poti sa dai de vanzatori cu multa experienta tehnica ca sa intrebi ceva de genul: Placa asta are probleme cu memoriile X sau puteti  va rog sa imi spuneti ce revizie e procesorul Y (pe care de altfel nici nu il au inca la dispozitie).

Magazinele mai traditionale pot sa aiba si prezenta online dar e foarte placut sa poti sa discuti amanuntit despre o anumita componenta sau o anumita modificarea a acelei componente cu cineva ce lucreaza cu  aceste componente zilnic.

Pe scurt platesc mai mult pe un produs pentru aceasta experienta a oamenilor de la distribuitorul direct.
True Knights stand tall / Their shields defend the people / Their swords strike and avenge / The honor of all.

Chipicao

Ce spui tu nu e chair magazin "tradiţional", nici măcar magazin. Tu vorbeşti despre sediile firmelor care au amabilitatea să te primească fară să fi făcut o comandă online. Şi nu întotdeauna ai norocul de a găsi pe stoc produsele pe care le vrei, pentru unele se face comandă. eMag are un showroom unde chestia asta e aplicată la maxim, dar din nou, nu e magazin.

Sistemul de la PC-Coolers era asamblat pentru cineva care tocmai venise şi ceruse un sistem? Altfel putea foarte bine să fiu unul dion sistemele pe care le oferă ei. Sau poate era ăsta :fum:

E adevărat ce spui, o discuţie cu cineva care chiar se pricepe te ajută, însă gândeşte-te că oamenii ăia nu pentru asta sunt plătiţi ;).
μή μου τούς κύκλους τάραττε

SoNic

Despre newegg, intr-adevar, unele produse au mentionat pe site ca nu sunt returnabile si au garantia numai la producator (cam cum este in Romania). Altele sunt returnabile dar ti se opreste o taxa de 10-15% acolo... ceea ce nu se intampla la magazinele de caramida (care te incalta insa cu 50% la pret din prima).
Da, trebuie sa citesti ce naiba cumperi, ai si comentariile celor care au mai cumparat produsul ala inaintea ta...
De schimbat in caz ca este defecta componenta la sosire ti-o schimba fara discutii. Am avut corespondenta cu ei si s-a rezolvat ok - placa video care trebuia sa aiba ca promotie un joc inclus gratis a venit desfacuta si fara joc. Mi-au returnat valoarea retail a jocului - 40$ cand placa (X1650) costase 70$!
Unsigned integer

nicolin

Persnal prefer sa ating obiectul in cauza, sa-l vad inainte de a deschide portofelul.
Prefer astfel un magazin traditional, unde pot vedea si testa obiectul pe care-l cumpar.

adilehanceanu

Quote from: Chipicao on 29 December 2007, 13:35
...
Dar IT Direct şi PC-Coolers eu ştiu că sunt doar online. Am fost chiar de curând la noul sediu IT Direct şi părea mai mult un... office, în niciun caz magazin.
...

Nu-ş' unde s-au mutat IT Direct, dar unde erau înainte depozitu' era prin altă parte a casei, nu aveau nimic expus, era exact ca un birou. La PC-Coolers tocmai am fost luni pe la ei, au şi online da' nici nu te împiedică nimeni să te duci să ţi le iei personal (şi da, sediul e un apartament cu 3-4 camere).
The soul of computer technology

Foxter

True Knights stand tall / Their shields defend the people / Their swords strike and avenge / The honor of all.

SoNic

Este cam o loterie... ca si o consignatie, nu stii daca ce iei nu are defecte ascunse. Pentru maruntisuri il recomand. Recent am luat o placa video Radeon 9800SE extrem de ieftin (pentru ca Vista nu mai stia de aia veche). In general ma uit la feedbackul celui care vinde si daca este particular (nu magazin mascat)... Am luat un zoom pentr SLR-ul Minolta si este aproape cum l-au descris (zoomul are un punct unde merge mai greu, dar optic este ok). Dar la inceputuri am luat si plase - o camera video superieftina care "nu stiau" sa o testeze, dar cica reda Hi8 - avea busit senzorul CCD si capetele de redare innebunite.
Despre atins obiectul - aveti dreptate. De aia fac "pelerinaj" saptamanal in BestBuy, Circuit City si pana la falimentul recent - CompUSA. Uneori chiar sunt tentat sa cumpar de la ei din motive de returnare sau rebate-uri. De exemplu HDD-urile mele le-am luat numai din magazine de caramida, dar NUMAI cand le aveau la reducere sau cu rebate - ceea ce le aduce la valoarea de pe net.
Unsigned integer

LNT

Pana acum am facut doua achizitii de la magazine online, emag si spot.ro. De la emag am luat motivat de pret, la magazinele traditionale nu am gasit mai ieftin sau configuratia dorita, iar de la spot.ro pentru ca nu gasisem in alta parte, produs rar chiar si la magazinele online.
Cei de la emag au respectat intocmai dorintele mele (in special la expediere, modalitate si data sosirii comenzii). Cei de la spot.ro au facut cum i-a taiat capul cu expedierea (pe site era trecuta si optiunea de expediere prin curier, eu aleg optiunea si ei imi trimit mail ca expedierea se face prin posta. Trimit mail din nou si le cer sa-mi expedieze prin curier, ei raspund ca expediaza prin posta, fara sa-mi dea si un motiv. Daca era vorba de ceva mai scump sau fragil probabil ca renuntam la comanda).
Cat despre garantie, cred ca e de preferat sa nu ai de-a face. Din ce am mai citit pe forumuri la emag dureaza vreo 3 saptamani rezolvarea garantiei, extrem de mult mai ales cand e vorba de un calculator/laptop, in special cand nu ai cu ce sa-l inlocuiesti pe acea perioada. La telefon poti sa te pui si in cap, nu atragi atentie ca atunci cand mergi in magazin sa faci scandal.  :fum:
These are the days of our lives.