Mesaje recente

Members
Stats
  • Total Posts: 17,786
  • Total Topics: 1,234
  • Online today: 170
  • Online ever: 233
  • (26 June 2007, 07:28)
Users Online
Users: 0
Guests: 411
Total: 411

Politia RURALA si amenzile de circulatie

Started by IceCub, 06 January 2007, 21:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

IceCub

Cei de la Politia Rurala au dreptul de a opri masini si de a aplica amenzi de circulatie?
Intreb asta pentru ca astazi un amic de-al meu a luat 2 puncte penlizare dupa ce a fost oprit in localitate de un militian de la politia rurala pe motiv ca nu avea aprinse luminile de intalnire.
Fapta nu o contesta nimeni (desi nu stiu daca prevederea referitoare la luminile de intalnire se aplica si in localitati), dar avea voie sa-l amendeze?

Din cate am citit pe site-ul politiei romane despre atributiile politiei rurale, acolo nu spune nimic referitor la circulatie:

Quote
- monitorizează activităţile desfăşurate de centrele zonale de poliţie rurală, pe linia prevenirii şi combaterii faptelor antisociale săvârşite cu violenţă şi se preocupă permanent pentru aplanarea stărilor conflictuale;
- monitorizează activităţile desfăşurate pentru prevenirea violenţei intrafamiliale;
- organizează convocări cu personalul de conducere din mai multe judeţe, grupate pe centre, pentru executarea de acţiuni şi controale comune în târguri, oboare, abatoare, centre de prelucrare a cărnii etc., în vederea depistării animalelor sau a produselor animale provenite din furt;
- relaţionează cu reprezentanţii direcţiilor sanitar-veterinare, Gărzii de Mediu şi Gărzii Financiare, care au atribuţiuni în acest domeniu;
- organizează şi execută, împreună cu reprezentanţii Regiei Naţionale a Pădurilor- Romsilva, inspectoratelor teritoriale de regim silvic şi cinegetic şi Inspecţiei Activităţilor de Pescuit şi Apicultură, acţiuni şi controale pentru prevenirea şi combaterea faptelor antisociale ce se săvârşesc în aceste domenii;
- organizează şi execută, împreună cu reprezentanţii societăţilor agricole şi societăţilor de îmbunătăţiri funciare, Transelectrica şi Electrica, patrulări şi acţiuni pentru prevenirea sustragerilor de ansamble şi subansamble din cadrul acestor unităţi, precum şi controale la unităţile de colectare a metalelor refolosibile, în vederea depistării componentelor sustrase ilegal de la sistemele de irigaţie sau de transport energie electrică;
- monitorizează activităţile desfăşurate de centrele zonale de poliţie rurală, împreună cu reprezentanţii SC CONPET SA, pe linia prevenirii şi combaterii sustragerilor de produse petroliere din conductele magistrale de transport;
- execută activităţi concrete de cercetare în cauzele complexe privind sustragerile de produse petroliere.

Nu mai spun de faptul ca nu a stiut sa se prezinte, sa comunice motivul opririi, nu a avut un ordin se serviciu si insigna cu numar - a aratat doar o legitimatie prafuita. Cand l-am intrebat de toate astea a inceput s-o dea "din gard in gard".

Avem motiv sa facem o plangere penala pentru abuz in serviciu?  :sal:

adi_bmf

Imi cer scuze pentru offtopic, dar stie cineva care sunt instrumentele obligatorii pe care trebuie sa le ai in masina (trusa medicala, triunghi... etc)?
It seems they wanna finger print me and gimmie some years / They'll only get one finger while I'm shifting gears

IceCub

Quote from: adi_bmf on 06 January 2007, 22:38
Imi cer scuze pentru offtopic, dar stie cineva care sunt instrumentele obligatorii pe care trebuie sa le ai in masina (trusa medicala, triunghi... etc)?

Trusa medicala, triunghi reflectorizant, vesta reflectorizanta, extinctor - toate omologate si obligatorii.
Recomandari de iarna: lanturi, lopata, eventual un saculet de nisip - pentru momentele cand se mai impun restrictii de circulatie in anumite zone din cauza zapezii.

QuoteCAPITOLUL II: Vehiculele
SECŢIUNEA 1: Condiţiile privind circulaţia vehiculelor şi controlul acestora

Art. 8 Pentru a fi conduse pe drumurile publice, autovehiculele şi tramvaiele trebuie să fie dotate cu truse medicale de prim ajutor, triunghiuri reflectorizante şi stingătoare de incendiu, omologate.

CYCLER

Din cate stiu eu.. putea sa fie si politia de frontiera, si politia transporturi din gara, ca tot e valabil.
Never take a laxative and a sleeping pill at the same time

Sharky

Din cate stiu eu daca nu s-a prezentat cum trebuie si toate cele si nu a stiut sa spuna motivul pornirii(acum nici politia rutiera nu te mai opreste ca vrea ea numai daca pare masina "suspecta") faceati cel mai bine in urmatorul fel: ii spuneati pa si va urcati in masina si plecati. in cel mai rau caz ii venea aceeasi amenda acasa(asta daca stia sa dea un telefon mai departe la "oras" si nu era prea  :drink: ca sa il dea). Parerea mea e ca nu mai datea nici o amenda daca plecati.
Just your average bored Shark

Join me for a quick... bite?

adi_bmf

Quote from: IceCub on 06 January 2007, 22:58
Trusa medicala, triunghi reflectorizant, vesta reflectorizanta, extinctor - toate omologate si obligatorii.
Recomandari de iarna: lanturi, lopata, eventual un saculet de nisip - pentru momentele cand se mai impun restrictii de circulatie in anumite zone din cauza zapezii.

Merci mult de tot... :pray:
It seems they wanna finger print me and gimmie some years / They'll only get one finger while I'm shifting gears

borky

Din cate stiam eu lumina de intalnire era obligatorie doar in afara localitatii si si acolo mi se pare ca doar pe drumurile europene adica alea cu E daca nu ma insel.Oricum in localitate sigur nu e obligatorie,bucurestiul e cel mai bun exemplu.
9(2)+92(1)a)    Nerespectarea obligatiei de a folosi luminile de intalnire si pe timpul zilei, pe autostrazi, drumuri expres si pe drumuri nationale europene (E).    I         2    35    70    105
unde 2 ar fi punctele de penalizare,70 de lei amenda minima,105 maxima si 35 daca platesti in 48 de ore.

IceCub

Quote from: noul cod rutier
Mijloacele de avertizare folosite de conducătorii de vehicule

Art. 44
...
(2) În circulaţia pe autostrăzi, pe drumurile expres şi pe cele naţionale europene (E) conducătorii de autovehicule sunt obligaţi să folosească şi în timpul zilei luminile de întâlnire.

Din cate vad acolo, nu se spune nimic despre drumurile nationale simple. Oricum, amenda va fi contestata (motive sunt destule), iar daca nu avea voie sa ne opreasca, va avea parte si de o plangere penala pentru abuz in serviciu.
Posted on: 07 January 2007, 13:23
Am mai sapat putin prin legislatie si am ajuns la urmatoarea concluzie:

QuoteDrumurile naţionale pot fi:
- autostrăzi
- drumuri expres
- drumuri naţionale europene (E)
- drumuri naţionale principale
- drumuri naţionale secundare;

DN22a, pe care amicul meu a luat amenda este un drum national secundar (nici expres, nici european). Avand in vedere citatul din regulament (din postul precedent) trag concluzia ca nu era obligat sa aibe farurile aprinse + faptul ca militianul nu s-a prezentat, nu a aratat propriile hartii si motivul opririi => motiv pentru a contesta procesul verbal de sanctionare.
Corectati-ma daca gresesc.
Posted on: 07 January 2007, 20:14
Am discutat astazi cu un "nene" politist si am aflat ca fiecare sectie de politie rurala are desemnat un om care se ocupa (si) cu circulatia rutiera in "jurisdictia" lui acolo.  :blink:

Chipicao

Şi totuşi prietenul tău nu a greşit cu nimic. E cazul ca în secţia respectivă să fie desemnat alt om responsabil cu circulaţia rutieră. ;;)

Să ne spui cum a fost.
μή μου τούς κύκλους τάραττε

LNT

Politia rurala se ocupa si de partea rutiera si de partea criminalistica la ei in "ograda". Au toate atributiile ce tin de politie in general.
Obligatia de a avea luminile de intalnire aprinse pe drumurile europene dispare in localitate.
Contestatie la politia rutiera?  :rotfl: Rad cu lacrimi, insa e trist. Nu am auzit de nici o contestatie sa fie rezolvata in favoarea contestatarului. E si logic: doar acea contestatie e rezolvata tot de politie si nu o sa recunoasca faptul ca-s batuti in cap si nu cunosc legea, nu?



These are the days of our lives.

SoNic

Mai ales cand seful de post din Cucuietii de Vale este nasul (sau unchiul) tab-majorului care te-a oprit :)
Unsigned integer

IceCub

Români, cereţi poliţiei radarele la control!

Aparatul radar, "arma secretă" a Poliţiei Rutiere, a devenit de mult timp instrumentul care aduce la buget sume consistente. Amenzile curg garlă, în condiţiile în care depăşirea cu doar 10 km/h a vitezei legale se sancţionează, conform prevederilor noului Cod Rutier, cu două puncte de penalizare şi amendă. Dar, înainte de a semna procesul verbal, şoferii trebuie să ştie că funcţionarea aparatelor radar se face doar în anumite condiţii şi numai cu respectarea unor norme stabilite de către Biroul Roman de Metrologie Legală (BRML). Astfel, aşa cum se specifică în Norma din 23.11.2005 publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 1102 bis din 07.12.2005, măsurătorile efectuate cu ajutorul aparatelor radar nu pot constitui probe dacă au fost făcute în condiţii de ceaţă, ploaie, ninsoare sau furtună. De asemenea, dacă a fost folosit pentru înregistrare un aparat radar staţionar montat pe un autoturism în mişcare sau dacă în raza aparatului se deplasează simultan mai multe autovechicule, măsurătorile nu pot constitui probe. În norma de metrologie legală se mai arată că aparatul radar poate fi pus în funcţiune doar de personal calificat şi trebuie să fie însoţit de un ceritificat care să ateste omologarea de către BRML. În altă ordine de idei, aparatele radar sunt mijloace de măsurare care, pe baza aplicării efectului Doppler în domeniul microundelor, măsoară şi afişează viteza de deplasare a autoturismelor. Astfel, pentru efectuarea calcului se foloseşte formula f (i) cos alfa, formulă pe care nu ne îndoim că poliţiştii de la "rutieră" o stăpanesc la perfecţie. Trebuie menţionat faptul că radarele, fie ele mobile sau staţionare, au erori maxime tolerate, iar în cazul celor mobile este necesară montarea unui circuit capabil să realizeze diferenţierea dintre viteza proprie şi cea de de deplasare a autovehicului vizat. De asemenea, aparatele radar trebuie să fie prevăzute cu o etichetă pe care trebuie trecut producătorul, tipul şi seria de fabricaţie. Aparatele pot fi utilizate legal doar dacă au fost verificate metrologic, au fost marcate şi sigilate şi sunt însoţite de buletine de verificare. Mai mult, din echipajul de poliţie trebuie să facă parte un operator autorizat. Atenţie - aceste informaţii sunt publice şi le puteţi solicita agenţilor de poliţie! Orice neregulă descoperită în actele care însoţesc aparatele radar poate fi folosită pentru contestarea amenzii.

Aplicarea prevederilor noului Cod Rutier a lăsat deja fără permis câteva sute de şoferi şi a scos din buzunarele altor câteva mii de conducători auto sume consistente de bani. Pe lângă plata efectivă a amenzilor, şoferii s-au ales şi cu puncte de penalizare, care prin cumulare pot conduce la suspendarea permisului auto. Cum cele mai multe amenzi se aplică şoferilor care depăşesc viteza legală, noul Cod Rutier lasă libertatea poliţiştilor să penalizeze aproape tot ce "mişcă" pe drumurile publice. Doar că, pe lângă stabilirea criteriilor de acordare a unui avertisment, în actul legislativ sunt prevăzute noi norme care trebuie respectate. Astfel, în cazul de faţă, depăşirea vitezei maxime admise pe un anumit sector de drum pentru categoria din care face parte autovehicolul trebuie constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate şi verificate metrologic.

Doar radare omologate

Biroul Român de Metrologie Legală (BRML) este instituţia care trebuie să verifice şi să omologheze aparatele pentru măsurarea vitezei de circulaţie a autovehiculelor, denumite în limbaj de specialitate cinomometre şi cunoscute publicului sub denumirea de radar. Autoritatea BRML privind competenţele pentru verificarea şi omologarea aparatelor radar folosite de Poliţia Rutieră este stabilită de Norma din 23.11.2005 publicată în "Monitorul Oficia", Partea I nr1102bis din 07.12.2005. Astfel, aşa cum se arată la articolul 1.1 din Norma în baza căreia BRML are atribuţii de omologare şi verificare, instituţia va stabili criteriile pe care trebuie să le îndeplinească "atât cinomometrele care funcţionează în regim staţionar, cât şi la cinomometrele care funcţionează atât în regim staţionar, cât şi în regim de deplasare a autovehicului pe care sunt amplasate".

Ce trebuie să ştim

Poliţie Rutieră are în dotare radare mobile şi radare fixe. În cazul radarelor mobile, autoturismul pe care este amplasat trebuie să fie echipat cu un dispozitiv specializat, care să poată măsura viteza proprie de deplasare. Radarele fixe trebuie amplasate astfel încât să se evite poziţionarea lor în aproprierea surselor puternice de radiaţii electromagnetice ( emiţătoare radio sau de televiziune, linii electrice de înalte tensiune, etc). Fiecare aparat radar trebuie să fie prevăzut, conform articolului 3.2.3. din Norma de metrologie, cu o etichetă care să conţină cel puţin următoarele inscripţionări: "tipul, seria şi anul de fabricaţie a blocului respectiv", "denumirea firmei producătoare", "tipul şi seria de fabricaţie a blocurilor cu care funcţionează". Conform articolului 3.5.1, înregistrările efectuate de aparatul radar trebuie să conţină următoarele date: "data şi ora la care a fost efectuată măsurarea, valoarea vitezei măsurate, sensul de deplasare a autovehicului, faptul că a fost efectuată autotestarea, imaginea din care să poate fi pus în evidenţă numărul de înmatriculare al acestuia". Toate acestea sunt informaţii publice şi pot fi cerute organelor de poliţie care au constat presupusa încălcare a legii.

Mitul poliţiştilor "şmecheri" (partea asta e buna de stiut)

De la apariţia detectoarelor de radar, circulă printre şoferi povestea conform căreia poliţiştii care "stau la pândă" ţin aparatul radar închis şi îl pun în funcţiune doar atunci când şoferul unui autoturism echipat cu detector radar nu ar mai avea ce să facă cu acest echipament din cauza distanţei prea mici la care ar fi avertizat. Ei bine, conform articolului 3.2.6 din cadrul Normei de metrologie, "cinemometrul trebuie să fie prevăzut cu o funcţie de autotestare, care să poată pune în evidenţă orice defect sau dereglare". "Această funcţie trebuie să fie activată automat la fiecare punere în funcţiune a cinemomentrului, având şi posibilitatea de a fi activată manual (...)". În cazul descris mai sus, o astfel de acţiune devine imposibil de realizat, sistemul constructiv nepermiţând pornirea instantanee a aparatului radar.

Articol preluat din "Curentul"
Posted on: 16 January 2007, 15:17
Iata si raspunsul (semi)oficial la solicitarea din tema acestui topic:

Quote
Îndrumarea, supravegherea, controlul respectarii normelor privind circulatia de drumurile publice si luarea masurilor legale în cazul în care constata încalcari ale acestora se realizeaza de catre politistii rutieri din cadrul Politiei Române.
Politistii rutieri sunt ofiterii si agentii de politie specializati si anume desemnati prin dispozitie a inspectorului general al Inspectoratului General al Politiei Române. Deci, după cum aţi spus şi dvs., si posturile de poliţie rurală pot avea un agent anume desemnat pe probleme rutiere.
Chiar şi politistii de frontiera au atributia de a aplica sanctiuni în cazul în care constata contraventii la regimul circulatiei pe drumurile publice, însă numai în punctele de trecere a frontierei de stat a României.