Mesaje recente

Members
Stats
  • Total Posts: 17,786
  • Total Topics: 1,234
  • Online today: 304
  • Online ever: 318
  • (17 October 2024, 13:29)
Users Online
Users: 0
Guests: 299
Total: 299

Condiţii de garanţie pentru monitoarele TFT - Pixeli Morţi

Started by paull, 15 November 2006, 13:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paull

Nu fac reclama firmei, nu am luat niciodata de la ei, dar am vazut ca multa lume se orienteaza spre monitoarele Benq, ori, din ce se se vede in tabelul celor de la Intend, Benq ar cam trebui evitati in cazul achizitionarii unui TFT, datorita politicii acordarii garantiei in cazul pixelilor si a subpixelilor morti.
LINK: www.intend.ro  ----> click pe Oferta ----> Condiţii de garanţie pentru monitoarele TFT

Enjoy  :devil: (eu raman la EIZO al meu din 97)
Orice efort al nostru este o calatorie in necunoscut, hranita de speranta intermitenta de a gasi un loc unde sa te poti odihni... (Friedrich Nietzsche)

IceCub

Specificatii de calitate pentru monitoarele TFT SAMSUNG

Ca urmare a imbunatatirii tehnologiilor proprii de fabricatie a display-urilor TFT,
Samsung a imbunatatit calitatea monitoarelor TFT iar posibilitatile de manifestare a
problemelor de tip ,,puncte defecte" au fost restrictionate mai mult pentru toate
monitoarele TFT Samsung fabricate dupa data de 1 februarie 2005.
Numarul maxim de puncte defecte admise pentru monitoarele TFT Samsung este in
acest caz mult redus, in unele cazuri cu peste 75% fata de specificatiile anterioare,
aceste noi specificatii fiind cu mult mai restrictive chiar comparativ cu cele stabilite
prin standardul industial ISO13406-2 class II pentru care sunt certificate produsele de
acest tip.
Aceste noi specificatii de calitate pentru monitoarele TFT Samsung cat si explicatiile
aferente sunt atasate mai jos.

Observatii:
1. Aceste noi specificatii de calitate si garantie se aplica monitoarelor TFT Samsung
fabricate ulterior datei de 1 februarie 2005 si nu au efect retroactiv. Monitoarelor
fabricate anterior datei de 1 februarie 2005 li se aplica in continuare specificatiile
anterioare conform carora au fost produse si comercializate si deci conditiile
anterioare de garantie.
2. In cazul valabilitatii garantiei Zero Bright Defect, care se aplica numai pentru enduseri
pe o perioada de 14 zile de la data cumpararii si numai pentru modelele 172X,
173P si 193P fabricate dupa 1 februarie 2005, aceasta se aplica suplimentar fata de
conditiile de calitate obisnuite specificate mai jos, iar dupa data expirarii acesteia (deci
mai tarziu de 14 zile de la data cumpararii), se aplica numai conditiile de calitate si
garantie obisnuite.

Specificatii de calitate pentru monitoarele TFT SAMSUNG



Note:
Aceste specificatii se aplica monitoarelor TFT Samsung fabricate ulterior datei de 1 februarie 2005 si nu au efect retroactiv
Valorile specificate sunt VALORI MAXIME ADMISE (stabilesc numarul maxim admis de puncte defecte din fiecare categorie).
BRIGHT DOT = punct luminos
DARK DOT = punct intunecat
B - B = Bright to Bright; D - D = Dark to Dark
2DOT si 3DOT = specifica numarul maxim de grupuri de puncte adiacente admise
MAX = totalul maxim de puncte defecte admise

Ca metoda practica de apreciere, un numar de ,,n" puncte defecte de acelasi tip tip (toate ,,n"
luminoase sau toate ,,n" intunecate) sunt considerate adiacente daca distanta intre oricare
doua dintre cele ,,n"puncte este mai mica decat cea specificata, deci daca toate ,,n" puncte
se afla intr-o zona circulara cu diametrul mai mic decat distanta respectiva (< 15 mm pt luminoase sau < 5 mm pt cele intunecate).

Ca exemplu de interpretare a specificatiilor, in cazul unui monitor TFT de 17" :
- numarul maxim admis de puncte luminoase separate este de 3 (deci max 3 situate la > 15 mm fiecare
de celelalte)
- numarul maxim admis de perechi/duo de puncte luminoase adiacente este de 1 (nu mai mult de o
singura pereche de puncte luminoase aflate la < 15 mm distanta unul de celalalt)
- numarul maxim admis de puncte intunecate separate (> 5 mm fiecare fata de toate celelalte) este de 5
- numarul maxim admis de perechi de puncte intunecate adiacente este de 2 (nu mai mult de 2 perechi
de cate 2 puncte la distanta < 5 mm unul de celalalt)
- numarul total maxim admis de defecte electrice (puncte luminoase si intunecate) este de 5

Pentru un monitor TFT de 17", oricare dintre situatiile de mai jos ar constitui un defect care pe perioada garantiei ar justifica interventia gratuita in service:
- 4 puncte luminoase separate (adica aflate la > 15 mm fiecare fata de toate celelalte 3), pentru ca s-ar
depasi specificatia pentru puncte luminoase separate (BRIGHT DOT RANDOM = 3)
- 3 puncte luminoase adiacente (adica aflate la o distanta de < 15 mm fiecare fata de celelalte doua),
pentru ca s-ar depasi specificatia pentru puncte luminoase adiacente (nu se admite BRIGHT DOT 3DOT)
- 3 puncte intunecate adiacente (aflate la < 5 mm fiecare fata de celelalte doua), pentru ca s-ar depasi
specificatia pentru puncte intunecate adiacente (nu se admite DARK DOT 3DOT)
- 6 puncte defecte, luminoase si/sau intunecate, pentru ca s-ar depasi numarul total max de defecte
electrice admise (Electrical MAX TOTAL = 5)
- 2 puncte luminoase si 4 intunecate, indiferent daca sunt separate sau adiacente, pentru ca s-ar depasi
specificatia pentru numarul total de defecte electrice admise (Electrical MAX TOTAL = 5).

Chipicao

QuoteBenQ a fost unul din puţinii producători ce nu au răspuns provocării noastre privind problemele legate de pixelii morţi. Azi, analizând poziţia lor înţelegem de ce. Sunt singurii care nu folosesc clasa 2 a normei ISO, ci Clasa 3 pentru produsele nou intrate: cele din seria T. Cu această serie numărul pixelilor morţi acceptaţi explodează.
Am găsit norma 2 neadecvată, dar utilizarea clasei 3 ne-a şocat. Această alegere se află în contradicţie cu politicile unui producător care încearcă să îmingă produsele spre o imagine a calităţii. Această atitudine reprezintă o ruşine pentru producătorul de monitoare LCD, în condiţiile în care aceste produse sunt destinate publicului larg. Sperăm în schimbarea de către cei de la BenQ a acestei politici privind pixelii morţi.
Ruşinică!

Se pare că Hitachi are condiţii bune de garanţie (1 pixel sau 6 subpixeli).
μή μου τούς κύκλους τάραττε

Chipicao

Aveti idee care sunt conditiile de acordare a garantiei (la noi) pentru alte defecte decat pixeli morti?
μή μου τούς κύκλους τάραττε

nicolin

Chipicao, cred ca tine mai degraba de fiecare producator in parte.
Adica producatorul spune cand trebuie acordata sau nu, legislatia romaneasca urmand doar sa reglementeze corectitudinea 'desfasurarii' procesului de acordare a garantiei.

Chipicao

Eu am o banuiala ca la noi,cel putin in ceea ce priveste monitoarele, garantia se acorda prin magazin, nu direct la producator...
μή μου τούς κύκλους τάραττε

nicolin

Garantia se acorda, de obicei, de catre producator, prin intermediul magazinului si a CLAUZELOR stipulate in contractul dintre magazin/distribuitor si producator.
Evident ca exista anumite clauze, universale ca sa zic asa, care trebuie respectate cand vine vorba de un anumit produs (ex. extrem: sa acorzi garantie numai la pneurile unui autovehicul, si nu la 'scula' propriu-zisa).
Si legea romana (care, din cate stiu, ar trebui sa fie 'in ton' cu cea UE), urmareste ca acele clauze 'universale' sa fie respectate.

Chipicao

Eu am primit pana acum garantie de la magazin pentru toate componentele PC cumparate, adica se ocupa magazinul de garantie. Stiu ca unii producatori au garantii personalizate (Sony, Panasonic, etc.), si asta inseamna ca ma duc direct la ei daca am probleme, dar nu stiu cum sta treaba in cazul de fata. Mai precis, e vorba de un monitor Dell, model 2408WFP.
μή μου τούς κύκλους τάραττε

nicolin

Chipicao, apeleaza la magazin.
In cel mai rau caz (vezi produse vandute in Cora, Carrefour, etc.) ai indicat in clar pe certificatul de garantie unde anume trebuie sa suni/apelezi pentru produse in garantie.